.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصيه‌هاي بهداشتي براي عزاداري
توصيه‌هاي بهداشتي براي عزاداري

روزهاي آخر هفته و همچنين دو روز ابتدايي هفته آينده، اوج عزاداري‌هاي دهه اول محرم است.
اوضاع بيماري‌هاي ويروسي و واگير امسال بيشتر از سال‌هاي پيش است. به همين دليل وزارت بهداشت توصيه‌هايي براي حفظ بهداشت در مساجد و تكايا و همچنين توزيع نذورات و غذا در اين ايام، اعلام كرده است.

در اطلاعيه وزارت بهداشت آمده است: «باتوجه به اينكه احتمال بروز بيماري‌هاي مرتبط با غذا، به‌ويژه بيماري‌هاي عفوني روده‌اي در مكان‌هايي كه به‌صورت دسته‌جمعي، غذا تهيه و توزيع مي‌شود، بيشتر است، در صورت عدم رعايت ضوابط بهداشتي، مسموميت‌هاي غذايي نيز در اين اماكن گسترده خواهد بود.

هرگونه پخت‌وپز بايد در مكان‌هايي كه داراي حداقل شرايط بهداشتي و مورد تاييد مراكز بهداشت محل است صورت گيرد.
تمامي افراد درگير در توزيع آب، چاي و غذا ضمن رعايت بهداشت فردي، بايد قبلا نسبت به دريافت كارت معاينه پزشكي اقدام كنند و همچنين غذاها بايد در ظروف يكبار مصرف گياهي توزيع
شود.

ذبح و قرباني احشام در جلوي دسته‌هاي عزاداري يا در محل تكايا و مساجد بايد با هماهنگي سازمان دامپزشكي و در شرايط بهداشتي صورت گيرد به‌نحوي كه خونابه آنها پخش نشود.»

در اين اطلاعيه بر لزوم استفاده از مواد غذايي سالم و بهداشتي، فرآورده‌هاي دامي با كشتار مجاز يا بسته‌بندي شده مورد تاييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي، استفاده از نمك‌هاي بسته‌بندي يددار تصفيه شده، سبزي و سالاد سالم‌سازي شده و آب آشاميدني سالم تاكيد شده است: «توزيع آب، شربت يا شير در بين دسته‌هاي عزاداري يا در مراسم با ليوان يكبار مصرف گياهي صورت گيرد.

تهيه و نصب وسايل اطفاي‌حريق به‌منظور كنترل و جلوگيري از آتش‌سوزي‌هاي احتمالي ضروري است.
ضمن نصب تابلوهاي ممنوعيت استعمال دخانيات و جمع‌آوري زيرسيگاري‌ها در اماكن برگزاري مراسم، از استعمال مواد دخاني در محل‌هاي مسقف جلوگيري شود.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.